Årsmöte 2020

Årsmötet kommer i år att ta plats den 16 juni i Idrottshuset.

Verksamhetsberättelse 2019/20
Verksamhetsberättelsen gäller för verksamhetsåret 2019-04-01 – 2020-03-31

Styrelsen har sammanträtt vid 9 protokollförda sammankomster och bestått av

Johan Ivhall (Ordförande)
Asim Krak (Vice ordförande)
Andreas Persson (Sekreterare)
Christoffer Wickman (Ledamot)
Lukas Fritz (Ledamot)
Remy Toro (Ledamot)
Victor Huerta (Adjungerad)
Andreas Pettersson (Adjungerad)

Viktiga händelser under året

* Arrangerade Örebro Open
* Arrangerade tre stycken futsalturneringar för herrseniorer
* Arrangerade en stycken futsalturnering för damseniorer
* Deltog i Svenska Futsalligan där ÖSK slutade på nionde plats och säkrade kontraktet för nästkommande år
* Deltog i division 2 med U-laget och slutade på fjärdeplats
* Deltog i seriespel med P06-laget som tog sig hela vägen till DM-final, där det blev förlust mot Laxå IF
* Deltog i seriespel med P05-laget
* Deltog i division 1 med damlaget och slutade på tredjeplats
* Klubben har startat ett integrationsprojekt riktat mot barn och ungdomar i Örebros utsatta områden

Verksamheten i siffror
Under året…
* Representerade 104 spelare ÖSK Futsal i matcher, för herr, dam, U, samt Pojklag. * Arrangerade tolv träningsmatcher, 26 tävlingsmatcher samt sex turneringar.
* Klubben hade 212 medlemmar, varav 108 var stödmedlemmar.

Övrigt
Örebro SK Futsal har under året som gått fortsatt att vuxit, både gällande medlemmar, aktiva lag och aktiva spelare. Vi har också lagt stor vikt vid den ekonomiska biten för att bygga inför framtiden, dock utan att riskera de sportsliga resultaten. ÖSK Futsal har lagt mycket vikt vid att hitta alternativa intäkter, det vill säga intäkter som inte bara rör sporten futsal och som dessutom hjälper oss med en mer jämn ström av intäkter och att intäktsflödet inte är så säsongsbetonat som det varit tidigare. De sportsliga resultaten för klubben har varit goda där främst våra två pojklag firade fina framgångar, även om de sportsliga förväntningarna på klubbens herrlag var något större. Som helhet har dock året gått enligt verksamhetsplanen.

Publicerad: 2020-05-18 19:45

Läs mer på ÖSK futsals hemsida